Pissfittor & "we shall overcome"

Nu är det bestämt. Jag åker till hudik på måndag. Är där till fredag.
Sen hem, o vara hemma en vecka.
Vidare till luleå på lördan. Vara där över jul o nyår.
Passa på o fixa internationellt id-kort.
För i januari nån gång bär det av till Portugal.... förhoppningsvis.
Ska väl inte ta ut nåt i förskott, med alla besvikelser som ligger bakom.
Men, men... förhoppningsvis, som sagt...
Appropå jobb, sysselsättning o de här så läste jag en grej i tidningen idag som verkligen stör mig!
"Alla fick jobb!"  "Lyckad satsning på invandrare"
Nämligen av 12 invadrare som idag slutat skolan, med inr. på restaurang o storhushåll, hade hälften fått fast o andra hälften vik.
Visst, bra. Men vi svenskar som sitter utan jobb då.
I över 7-SJU månader har jag sökt jobb och af bara segar.
(Dom borde fan inte få heta "arbetsförmedlingen" förövrigt!)
När ska den svenska regeringen fatta o göra en "storsatsning" på oss svenska arbetslösa då?
Så jävla dåligt.
Jag vet, min bakgrund, men ändå!?
Och vad är det som säger att deras bakgrund är fläckfri?
Nu låter det säökert i mångas öron som att jag är rasist- det är jag INTE!
Däremot skäms jag över o vara svensk.
Vi är så jävla dumma i huvvet! Låter folk trampa oss på tårna o ler till på köpet.
Firar inte Sveriges nationaldag, ifall någon som inte är född i det här landet kanske tar illa upp!
Fatta! Shit, vilka pissfittor vi är.
Vart ska det sluta????                  Oroad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0