SNUTJÄVEL!

jaa, vart ska jag börja?...... Känns sådär hopplöst igen. Som att jag är huvudpersonen i en lsd-tripps-liknande psykologisk rysare, där handlingen liksom bara svävar i luften. Kommer inte åt den. Så känns det.
Hela mitt liv känns så just nu.
Motgång, motgång, motgång.
Började igårkväll med att jag o maken började bråka om den ständigt usla ekonomin o portugal.
Och så den här konstiga känslan av frånvaro oss emellan som tycks florera  på veckorna!?
Vet inte vad det är eller beror på riktigt. Obehagligt och grått.
Blev ju bra i stort sätt på en gång det där bråket, men det kändes som att nåt blev kvar i luften. Sånt som man känner men inte kan ta på.
(Som om så fort han träder in i rummet så fyller han det med en tomhet som tungt hänger kvar hela veckan.
Som en tjock dimma i gråskalor. Eller är det jag? Vet inte längre.)
Vill bara gråta. Står ensamen.
Sovit jätte-dåligt o vaknade med magkatarr. Skulle upp tidigt för jag skulle möta Monica. Hon skulle hjälpa mig med leg. till passet jag behöver innan jag åker nu.
Javisst, det gick ju jättebra!? Inte!
Kommer dit o polisen som satt i receptionen var helt snorkig.  Kom så småningom fram till att jag behöver ha en nära anhörig med mig, typ mamma eller liknande som har id-handling o kan intyga att jag är jag!
Trots att mina anhöriga finns 60 mil härifrån! Har ingen! Och någon vän- det gick inte!
FYYYFAAAAAAN!
Snutjävel!
Detta är ju helt befängt! Vad är det för samhälle vi lever i!? Ska det verkligen vara såhär? Det kan man ju fråga sig!
Känner att jag tar det här  så himla personligt när det blir såhär.Vilket jag vet att det finns ingen anledning att göra.
Tröttsamt är det! Blir liksom bort-tacklad så fort man försöker ta sig fram på vägen!
Kan inte bara sätta mig på arslet o ge upp heller. För vad har jag då!? Ingenting!
Då är jag ju tillbaks på det där jäkla minuskontot igen. Och det vill jag inte. Vad göra, vad göra? Jag har ingen aning! Någon som har nåt förslag?
Kanske är det inte meningen att jag ska till portugal. Då får jag väl surapå, men acceptera det o gå vidare.
Men hur kul är det om hundföretaget betalat en resa åt mig, som jag pga nån konstig "pass-lag" inte kan åka på.
O känns ju helt sjukt att det ska haka upp sig på en sån här petitess som polisen om dom velat hade kunnat samarbeta och hjälpa till med! Istället för att sitta där o vara sur o vresig!
Vad fan är dom till för då!?
Jävla sjuka samhälle!
Vill fan inte vad med nåt mer! Det är inget kul!
BAJS-FITTA! Feta svin!     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0