AF-Antiförmedlingen

Var på af idag för att diskutera om det här med praktik/portugal. Vilken besvikelse!
Då jag nämner mina planer med portugal så börjar min arbetsförmedlare ifrågasätta mitt beslut, och hur jag ska lösa saker på hemmaplan, och "vad säger maken om det då?"
Och jag blir bemött med en jätte-tråkig och negativ attityd. Först börjar jag tvivla på mig själv och tänka att det kanske inte var nån bra ide när allt kommer omkring. Men jag stod på mig ändå, och svarade upp för mig själv. 
Senare när jag promenerade därifrån tänkte jag att;" fan heller!". Det är ju upp till mig, och för mig känns det helt rätt att åka till portugal och göra något jag finner meningsfullt! Om han(-min arbetsförmedlare) väljer att framföra en negativ attityd då får ju det stå för honom. Och resten är ju upp till mig själv, eller hur!?
Men det här får mig att fundera över varför dessa instanser som t ex. Arbetsförmedlingen finns till!?
Bara generar en himla massa pengar till absolut ingens nytta! Det är knappast första gången denna med andra instanser strulat, för min del.
Tycker att det är helt sjukt fel att det ska vara såhär. Och ingen anstiftan att hjälpa mig att kolla upp saker o ting ang. portugal osv heller. Vad har af för syfte egentligen????
Känner mig djupt besviken på hela systemet och har tappat förtroendet för den svenska apparaturen!
Därför har jag bestämt mig; jag vill stå på egna ben. Jag åker till portugal! In your face, Rolle! Portugallien here I come! Hola!                                                                                                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0