Snoppgubbar, hundsim, trädklättring o Janne Schaffer!

Första 10 dagarna var vi hemma. Älsklingen gjorde färdigt sina projekt. Och jag roade mig själv så gott jag kunde.
Men jag har ju en Wilma o en Siv!
14:e Juli bilade vi till Luleå, med älsklingens syrra & man.
Där stannade vi en vecka.
Många som slet i oss o ville träffa oss. (Så populära är vi!)
Blandannat hann vi uppsöka ett nakenbad!...vilket vi blev bortkörda från, pga att vi hade kläder o hundar!
Av en kommunal-arbetande snopp-gubbe!
Shoppade lite med syster, badade o solade o myste med mam.
Grillade gjorde vi oxå.

Sedan bar det av till Söderhamn, till älsklingens syster o släkt.
Även där blev vi kvar en vecka.
Älsklingen (som aldrig fick någon egentlig semester i ordets bemärkelse-) hjälpte till att snickra till ett extra rum på huset.
Badade gjorde vi där oxå- i massor! Då vädret var excepptionellt hett! Var riktigt ljuvligt i vattnet dessa dagar!
Wilma som blev taggad av Loke,(en annan hund på stranden) simmade efter Kalle ut till en flyt-brygga, och tillbaks.
Flera gånger om! Då blev jag riktigt stolt!
Hon som var så rädd att ens doppa tassarna när jag fick henne för 4 år sedan!

Två dagar lånade vi en stuga av älsklings systers man, o bodde mitt ute i skogen.
Älskling, Wildmarks-Wilma, Skogshuggar-Siv o så jag förståss.
Det var jättemysigt. Fiskade, badade o mös. Njöt av lugnet.Fick bajs-sjukan, o hade pruttade ikapp med älskling.
Skogshuggar-Siv kom där på att hon kan klättra i träd.
Tur att hon var kopplad i en lång lina! Annars hade hon väl suttit i en talltopp, än idag!

På fredagen var det dags att åka hem till sunkiga sundsvall.
Kändes, med blandade känslor.
Tråkigt, men skönt att äntligen vara hemma!
Och äventyren tar inte slut; för på perrongen i söderhamn såg vi Janne Schaffer sitta o läsa en tidning i väntan på sitt tåg, antar jag......

Helgen hemma i "sunkvall" var planerad lugn, men blev mest ett "städ-o-ärende-inferno"
Såg visserligen nån film o så.

Och nu sitter jag här, onsdag....
Försöker få dagarna att gå, o samtidigt slappna av.
Inte nervösa upp mig inför skolstarten.
Känns bra.....

Bilder från semestern kommer....
(Hade bara 588 bilder i kameran, tog en hel evighet att ladda ner på datorn! Nu ska de ner på en cd ocå! Wish me luck!)

Tjuvstart!


En riktigt bra Wilma-bild, från Storsjön i Söderhamn.

Kommentarer
Postat av: TG

Äntligen har bloggandet kommit igång igen. Kram.

2008-08-06 @ 22:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0