White-loak in my hair and in my food

Jaa, söndag idag.
Helgen har varit ok. Kunde vart bättre, men ok.
Känns som att jag mest stressat runt och bara tvättat håret hela helgen!
Har gjort en inpackning som i sin tur krävde att jag gjorde en till inpackning.
Gjorde nämligen en inpackning med vitlök o olivolja först.
O som ni kanske förstår så doftar mitt hår fortfarande lite svagt av...vitlök!
Inte så charmant!
Efter det har jag tvättat håret två hela gånger, men, men...

Har kollat lite på uppgifterna vi fick med oss hem.
Är inte klar än, men på gång.
Städat har vi gjort oxå i helgen.
Så nu är här alldeles rent o fint!

Sen vill jag bara tipsa om ett mumsigt recept; söderhamns-skrov...
Det har vi ätit idag till middag.
Helt utomordentligt gudomligt gott!
Pasta med skinksås, enkelt!: 2 pers.

1 creme fraise
ca. 1 dl vatten
2,5 dl riven ost
2,5 dl ärtor
2-3 dl skivad/tärnad skinka
1 klyfta pressad vitlök
salta o peppra

Servera med pasta, och ev lite pesto till.
Mumsig!
Smaklig måltid, o tack för mig!


(Ser nästan ut som en gammal häng-pung!=)

Kommentarer
Postat av: TG

Dagens (månadens)första ordentliga skratt kom efter att ha läst Din vitlökskommentar sist i bloggen. Kram.

2008-08-25 @ 10:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0