Söndag...

Huga, huga... Söndag=ångest känns de som. Ofta tycker jag.
En sån där seg dag när det inte händer nåt, alls!
Första delen av dagen kändes död på nåt sätt.
Men sen gick vi ut, hela familjen babaluba bastuba, o gick i skogen.
Borstade bastuban o klippte klorna.
Sen har vi varit på affären, lagat mat o sånt.
Kalle har åkt iväg på möte, o själv ska jag bara softish här hemma.
Hade väl oxå behövt gå på möte men samtidigt så gillar jag inte att gå på möten tillsammans med älsklingen.
Behöver mina egna möten. Kan slappna av mer, o på ett helt annat sätt då.
Och ångesten den försvann bara jag kom ut, så nu är det bevisat!...
Att bästa botemedlet mot panik och ångest, etc. är att sätta fokus på nåt annat.
Nåt utanför mig själv, som Mariann skulle säga.
Inte bara sitta o snöa på vad jag mår dåligt över, eller hur konstigt allt känns.
Klart som f-n att allt bara blir konstigt då!
(Helt plötsligt förvandlades bloggen till en lektion i ångestdämpning!=+)
Förövrigt så är allt bara fint.
Ska göra lite nagelvård, diska o vispa ihop chokladmouse med hallon till, tills maken kommer hem.
Sen blir det o se Beck. Bra, bra.
Har föresten förstått hur det kommer sig att jag gått upp i vikt på senaste så som jag gjort.
O varför brallorna sitter så mycket bättre, är för att jag äter ju!
Äter bättre och mer än vad jag gjort på länge.(Idag äter jag mer på en dag än jag gjorde under ett år som aktiv!nästan!)
Har ju haft lite problem med att tillåta mig att äta pga saker o ting.
Inte att jag haft anorexi eller så, men still....
Det är jag nöjd över! Att jag gjort framsteg såpass, o att jag inte längre får den ångesten efter maten idag, inte normalt i af.
Och att jag går emot "rädslan" varje dag. Samt att jag ju faktiskt, som sagt, gått upp i vikt!
Tänka sig att jag vägde 43 kilo som värst! Usch. Blir grinfärdig bara jag tänker på det!
Nåväl, det är över nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0