Give me: sinnesro!

Usch! Mår inte alls bra idag. Vaknade med lätt skallebang, mådde illa och känner mig kroniskt trött o matt.
Förstår inte vad det är!? Vägrar bli sjuk!
Känns typ nästan som jag har ledis-feber, eller nåt.
Plus att jag känner mig ganska duktigt spänd o stressad numera, oxå.
Har mest vilat idag och försökt (, observera försökt) ta de lugnt.
För egentligen hade jag planerat att dammtorka o städa lite här hemma.
Men eftersom jag mådde pyton imorse så blev det inget av mina städplaner.
Och istället för att bara acceptera att ; OK, jag mår dåligt, orkar inte...
Så byggs de upp en jätte-stress i mig över att dagen hinner gå utan att jag har presterat något!
Så därför har den här dagen kännts som att gå omkring i hotellrum nr 1407, om någon sett filmen o förstår vad jag menar.
Rena rama plågan! Förstår inte varför jag inte bara kan lära mig att acceptera o hantera de dagar jag är sjuk.
Blir väl så gammalt på nåt sätt, att de därför blir till nån slags ångest!?
Vad fan vet jag!?!
Känner mig inte så "happy" för övrigt heller. Vet inte vad det står för heller. Bara mår helt....depression!
Speciellt på veckorna. Bara känner mig låg o grinfärdig för de mesta.
Vissa dagar orkar jag knappt ta mig för de jag behöver göra. Allt bara tar emot.
Samtidigt så är ju allt faktiskt bra på hemmaplan, jag har jobb, en underbar familj mm.
Men de känns ändå som om något är alldeles tomt. Ett stort hål nånstans inuti!?
Kanske är det de att mycket förändras just nu för mig.
Portugal som inte blev. Jobb. Funderar på studier. Osv.
Allt blir liksom verkligt på nåt vis.
Även om det varit de länge så blir/blev allt bara annorlunda nu.
Vet inte... Ska inte börja analysera sönder allt nu heller.
Har nog lätt, just nu, att gå in för mycket på djupet i saker o ting. Det är INTE bra för mig.
Ska nog bara försöka låta allt vara som det är istället.
Försöka att acceptera de ja inte kan förändra. Ha mod att förändra de jag kan.Och förstånd att inse skillnaden....
Vad annars, liksom?
 Wilma, "serenity", Rut, My S. Tant
Nu, iallafall, ska jag ta mig ett varmt avslappnande bad, kanske jag blir lika relaxad som min lilla My S. Tant!♥

Kommentarer
Postat av: Jenny

Exakt!! För det finns ju faktiskt stunder då man verkligen känner "wow, de här är MIN kväll" .. sen kommer nån sate o förstör o hux flux är det någon annans kväll, någon som är mycket viktigare, enligt denne då. Men vem är viktigare i sitt eget liv än en själv!? Nobody ;)

2008-01-23 @ 23:38:46
URL: http://jennyandthecity.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0