Splittrad, kluven o fångad.....

Fången
i mig själv
Sitter jag fast
Och gråten stannar upp
nånstans efter vägen
Stel och torr
Nyvakenkänsla, äcklig och sjuk
Abstinens?
Konstig
Annorlunda
kurar jag ihop
så ingen ska se mig
Rädd
för allt det som finns utanför
Rädd för att blotta mig
Sårbar
Vad är det jag känner måste skyddas?
Vad är det som inte får synas?
Gråten?
Som om någon håller fast mig
Någon osynlig
som gör allt tungt och stelt
Ryckigt och stressigt
Nesvöst på nåt sätt
Tom på tankar
men ändå allt för många
För mycket energi
För lite stimulans
Fylla på med bra
Men oron hindrar
Gör mig handikappad
Kidnappad
i nåt
jag vet inte vad
Trött
i ögonen och i huvudet
Kan inte tänka
Allt står still
Som om jag somnat
och drömmer....
O splittrad
i så många trådar
Att jag inte längre vet
vilken som är jag
Klivit ur mig själv
Och spelar någon annan
Fast jag gör det inte särskilt bra
För här och där
kan man skönja strimmor
av det som är,
eller var
Eller vad?
image111

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0