Stadspärs, inflation o gulash....

Trodde jag skulle falla ihop på stan. Blev alldeles varm o matt.
Orkade helt enkelt inte kolla så mycket på "nåt litet fint" till mig själv. Och någon klippning blev det inte heller, inte idag iallafall.
Fast, jo, ett brunt brett skärp, för 50 spänn hittade jag på Wedins. Perfektissimo, för det har jag behövt ett tag nu!
En annan rolig sak hände mig idag på bussen, när jag skulle fylla på busskortet med hundra spänn.
Så betalade jag med en femhundring, o på växeln tillbaka fick jag 500. Fast i andra sedlar! =)
Inte illa pinkat för en träig häst! Så borde de vara jämt när man får växel tillbaka.
Det är så som jag ville växla med farmor när jag var liten; från typ en o femtio, till en femkrona.
Tror inte jag hade nån större framgång där inte. Men försöka duger! Hahahah! =)
Har precis lagat middagen klar. Gulaschsoppa. Gott!
Fast speciellt hungrig kan jag inte påstå att jag är. Tvingade nämligen i mig 2 piroger till en sen lunch.
Men visst ska de väl gå ner lite soppa i lillmagen här!
Tänkte jag ska tvångsmata magen, kanske jag blir frisk.
Appropå det, så köpte jag esberitox idag oxå. Utifall att det är nå sjuhelsikes bassilusker på gång.
Häx! Mig ska dom inte få!
image127 Dinner! Mmmmmmmm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0