Tacksamhet

Jag är tacksam att jag inte tog återfall!
Tacksam att jag har Wilma,
som sätter en guldkant på tillvaron.
Att jag ju nånstans i mig själv,
har mig själv
att hålla fast i när det blåser.
Och de rätta verktygen
som jag fått.
Tacksam för Mariann
o kvinnohemmet.
(Min familj-min man)
Och jag är tacksam för min konst
-som ingen kan ta ifrån mig
(Ta min stolthet, tryck ner mig och ljug för mig-som en "riktig man",
men min konst finns alltid kvar.)
Och för alla av de nära o kära jag har,
att jag fick träffa dem i jul.
För så mycket som jag har,
måste lära mig att va de även för mig själv=)

Kommentarer
Postat av: Marga

Läser din blogg nästan varje dag,du skriver så bra. Wilmas blogg är också fantastisk, hur hon kan vända och vrida på ord, man blir impregnerad!

2008-01-03 @ 20:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0