Inte lördag!

Torsdag är de idag, inte lördag.
Har kännts som lördag hela dagen, idag.
Kanske för att älsklingen är/o har varit i Timrå hela dagen o byggt.
Vilket han brukar göra på helger, menar jag....
Har försökt sysselsätta mig, ta det lugnt o samtidigt distrahera mig själv för att inte fastna i "stress-fällan"!
Det har gått sådär....
Har i alla fall målat o tecknat lite.
Gjort klart akvarellerna till mamma.
Inte illa pinkat för en trähäst.
Igår var en riktigt konstruktiv dag i alla fall!
Jag o min älskling åkte in till stan.
Gick på lunchmöte, solade solarium (nu fattar jag vad Monica pratade om när hon surrade om rosendusch;Värsta lyx-solningen!) Sen var vi o simmade. Jag; 500 meter, o älskling; 600 m.
Han ska alltid vara värst!
Sen promenerade vi hem.
Gjorde ingefärs-lax med färskpotatis till middag.
Blev jättegott, trots, eller kanske just för att jag råkade sätta worchestershire-sås istället för soja.
(Så går det när man inte är här o nu!)
Nåja, det blev ju lyckat ändå ju!
Imorgon ska äll. (=älskling) till Timrå igen. Så jag blir gräsänka då med!
Booring!
Men nu är det ju bara några dagar tills vi åker till hemtrakterna.
Så det ska väl gå bra.
Ska väl kunna sysselsätta mig en dag till!
Nää, ska gå o ta mig lite jordgubbar o glass, se teve o slappa.
 Så tack o hej-jorgubbstjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0