Styrka!

Blev alldeles rörd i hjärtat igår kväll!♥
Sitter o kollar på uppdrag granskning, om en 20-årig tjej som försöker ta sig ur sitt drog-beroende.
O helt plötsligt.....där var hon.
Tänkte först att jag sett fel, eller att det bara var någon som var lik henne.
Men, det var hon. Som en ängel från ingenstans.
Jag hade sett rätt, det var faktiskt hon!
En tjej som var på mitt behandlingshem samtidigt som mig första gången jag var där.
En tjej som jag vet levde under bottenskrapet. Även om allt såg fint o vackert ut på ytan...
Fasaden var väl slipad!
Men i verkligheten levde hon bland de tuffaste liv en människa kan leva.
En tjej med mycket tungt i bagaget.
Tjejen tog återfall då, strax innan jag gjorde det den gången, då för ca. 8 år sedan.
Och med hennes bakgrund och hennes liv så var det kanske inte alltid så lätt...
Men, där var hon. Och som jag förstår det jobbar hon idag som behandlingsassistent någonstans i Sverige!
Jag blir alldeles gråtmild av lycka när jag förstod....
...att det gått bra för henne till slut.
Rörd! Faan, så jävla bra gjort! Starkt!
(Allt gott till dig! En dag i taget! Inget är självklart!)

Stark kan man vara på många olika sätt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0