Therapy

Har varit hos min pyskolog. Hon frågade igen om jag inte skulle börja med antidepressiva, och det är väl nästan så att jag överväger det.
För som hon oxå sa, så är det ju inte bra för någon att gå omkring med den höga ångesten och stressen som jag gör. Så i sånt fall ska jag boka tid på vårdcentralen till veckan.
Samtidigt känner jag att jag nog bör försöka engagera mig mer med sociala aktiviteter.
Ska ta mig för att börja träna med Monica, ev åka på möte med henne i helgen. O såna saker lite mer.
Har nog isolerat mig lite väl, här de senaste veckorna. I ren rädsla för att gå in i en framtid som står för något bra.
Det här med lägenhet, praktik o studier.
Måste komma ur min isolering. Annars kommer de ju att bli som jag skrev om i nån tidigare blogg: att jag snubblar på min rädsla för att ha det bra.
Behöver börja intala mig att jag verkligen är värd att ha det bra.
I huvudet  vet jag det men inte i känslan.
Svårt, är det. Dömer mig själv nåt fruktansvärt mycket för det liv jag levt.
Men det är ju inte den jag är idag. Måste börja fatta det nån gång!
Ja, ja, annars är det väl ok.
Slut i rutan. Ska bara ta det lugnt i kväll. Ta ett bad o kolla teve.
Lär nog somna som en gris.
Älsklingen åker till Kramfors imorgon o blir där hela helgen.
Så då blir jag gräsänka! Fast jag har ju babaluba bastuban! Det är ju tur det!
För vad hade jag gjort utan henne! :)
Nu ska jag gå o slappa loss framför teven en stund!
Lev o må!
Ps. Senabstinens är inte lika med pms! Dah! Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0