Vampyras efterskalv...

 Verkar som att jag enbart är förkyld kvällstid. Lite som en vampyr, fast med förkylning.
Det är ju lite lustigt varför det är så!
Det här med lägenheten sen... Ska bli intressant att se på måndag vad som sägs och vad som blir.
Känner mig helt förstummad av det faktum att vi inte får vara inneboende som "våra egna" hyresgäster i en lägenhet, ens om någon annan skulle ge oss en lägenhet.
För det är ju så det blir, på sätt o vis. Typ.Fast inte riktigt då, men....ni vet.
Och det är ju helt fantastiskt hur sjukt det är!
Liksom snubbeltråd överallt, känns de lite som!
"You do not get up, mr & mrs former drugaddict with debts"
Men, visst, det är bara o kämpa på.
Hur jävla klychigt o hurtigt det än låter, så ser jag inte någon annan utväg än den.
Blir bara förbluffad. Och rätt så jäkla besviken på samhället.
Fast, jag vet det går ju inte att gå o tänka på sånt här hela dagarna heller.
Det skulle ju förpesta hela ens tillvaro, med andras liksom. Gå omkring o vara som ett stinkmoln.
Så vart var de där tålamodet och tilliten jag tror jag nämnde nåt om tidigare!?
Imorgon är det upp tidigt o gå till jobbet igen. När andra är ledig... Fast då har jag ju ok betalt oxå!=)
Förövrigt så sitter jag bara o väntar på att maten ska bli klar.
Älsklingen, som förövrigt lite smått promenerar mig på nerverna just nu (ingen direkt anledning) ,lagar i af. maten idag. Gulaschsoppa blir det, med en klick creme fraise i. Mumma!
Och tekakor till.
Sen ska vi nog se film. Wrong turn 2, tänkte vi spana in.
Och jag lär väl "keep on snoring" hela kvällen lång.
Knasigt, varit kry hela dagen, o så bara bryter de ut nu. Samma igår, o i förrgår!?
Läkare, någon?
Jag verkar befinna mig i en "very much english/american fase" med tanke på all engelska jag slänger ur mig både här i bloggen och live.
Why is that so? Jaja, ska gå o kolla till min enoying housebound, o hur det går med maten...?...=0
Smell ya later!

Kommentarer
Postat av: Marga

Hej Ordlekare Number One i bloggsfären! Har du varit in på
http://www.avigsidan.com/
Där finns det hur mycket språkliga tokigheter som helst. Kram Marga

2008-03-08 @ 09:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0