Som om efter stormen....

Har tvättat klart nu.
Målat har jag gjort oxå.
Började med tavlorna som mamma ville ha.
O Mariann har verkligen så rätt.
Att det går o döva ångesten genom att måla.
Vet däremot inte om jag är så nöjd med mina verk.
Kanske får jag börja om från början.
Dock inte just nu.
För nu ska jag bara ta en cig på balkongen o lite kaffe.
Klä på mig varma kläder o sen gå med lilla vännen en sväng i skogen.
Några viktiga telefonsamtal har jag inte fått ringda idag.
Men jag behövde verkligen gå ner i varv.
Kändes som att stressen bara snurrade på o blev värre o värre.
Som snöbollseffeketen ungefär.
Manisk.
Nåja, de kommer en ny dag imorgon.
Älsklingen åker direkt efter jobbet ut med sin arbetspolare o bygger lite på friggebodan.
Så man kan väl säga att jag blir lite gräsänka för en stund.
Men det kan ju vara skönt det med.
Nää, dags för den där ciggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0