Benknotan i halsgropen & Slaskig skyltsöndag

Jag fick hjärtat i halsgropen igår kväll när hundskrället tydligen hade svalt en alldeles för stor benbit,
utan att tugga så väldans mycket.
Hon kom fram till oss, där vi satt i soffan o kollade teve.
Helt lugn, satte hon sig ner på golvet och svalde.
Svalde och svalde, som ingen någonsin svalt förut!
Andningen var tung och trög.
Så jag störtar upp ur soffan, och trycker ner hela handen i halsen på hundstackaren!
Tillslut fick jag tydligen ner det i halsen på henne så hon kunde svälja det själv.
Tvingade dock i henne vatten ändå, efter detta paniska scenario, för säkerhets skull!
Puh, det var nära en hjärtinfarkt för den lilla hundens stackars lilla mamma!!!

Skyltsöndag och första advent idag....
Slaskigt och tråkigt värre, vädret alltså, för att vara skyltsöndag.
Däremot igår var det perfekt väder för en skylsöndag.
Lagom temp. och snö.
Men det var igår det.
Besökte solariet en sväng, så lite sol kan man väl säga att man har fått i alla fall.
Och så var vi en sväng på Myrorna, Älsklingen hittade 2 par jeans+en Reebok-hood.
Själv hittade jag 2 st jättefina tröjor, en vit kofta som jag ska ha till min julklänning på jul,
och lite julpynt.
Så skyltsöndag blev ganska lyckad ändå, trots slasket! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0