Andlighet, Paddan Karin och så Elling förståss....

Var ju på möte igår, som planerat.
Väl där kom jag på det! Andlighet, stegarbete och gemenskapen.
Har helt tappat bort allt det där. Framförallt nu, sen jag börjat skolan.
Har helt o hållet tappat bort mig själv, nästan.
Går in i skolan och skolarbetena med hull o hår, och glömmer helt bort att andas.
Att ta mig tid och att prioritera mig själv!
Fortsätter jag så, så kommer det aldrig att hålla.
Då kommer jag snart att krascha o vara tvungen sluta skolan av en eller flera anledningar.
Men det var skönt att komma på det.
Och det var snorskönt att bara ta en dag o göra sånt som är bra för mig.

Andlighet

Idag däremot hade jag...har jag jävligt svårt att känna ödmjukhet o tolerans med en viss människa på skolan.
En som samordnar det här med APU:n som vi ska ut på nästa vecka, o 4 veckor fram.
Jag fick äntligen tag i henne, efter att ha sökt henne...LÄNGE!
Ang. att få dela upp APU:n på två, så att jag har möjlighet att börja äta mina depressiva innan det barkar!
Hon var bara skitsnorkig och förklarade att det går ju inte för då måste nån lärare jobba 2 veckor i sommar!
Och så vidare. "För det förstår du väl!..."
Jävla skat-fitta! Gammal padda på 50-60 bast som är as-spacklad o bara så jävla äcklig!
Både utanpå såväl som inuti!
Och då kände jag bara ödmjukhet, vaddå!?
Nää, fyy! Höll på att börja grina o var nästan på väg därifrån, o sluta skolan o allt på samma gång!
Tack o lov så löste det sig.
Pratade med rektorn sen, o det var inte alls några som helst problem!
Tänk, vad olika det kan vara beroende på vem man pratar med!

APU-samordnar-Paddan Karin

Sen har vi sett på film idag, appropå handikapp som vi pratar om just nu.
Nämligen "Elling". GUuuuuuuuuUUUUUUUuuuuUuUuuuD, vad den är bra.
Ska köpa den så jag har den hemma, bara jag hittar igen den!
Den var både jätterolig och väldigt gripande!
Rekommenderar den varmt! Verkligen!

Elling....Se den idag!=)

Det om det! Tack för mig-leverpastej.
Smell ya later! =)

Kommentarer
Postat av: TG

Inge trevligt med elaka paddor. Höll på att kliva på en för nån vecka sen, den satt framför bron till färjestugan. Den var inte vacker och hade behövt lite spackel, om det nu hade hjälpt. Kram.

2008-10-22 @ 07:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0