Sol med bismak....


Åkte i all hast in till staden på förmiddagen för att hinna med ett möte.
Vilket jag oxå hann med.
Nervöst, då jag inte varit på möte på år och dar! Nästan i alla fall!
Efteråt tänker jag att jag går o solar, på "Två bleka kompisar".
Tänkt o gjort.
Sätter i penningar, klär av mig, lägger mig ner o ligger där jag ligger...
Försöker att bara slappna av, andas o stressa ner.
Efter ca. 10 minuter så känner jag hur nåt nuddar magen.
Halvkvävt skrii, o flyger upp ur solariet, gör jag.
En geting!!!
Nästan sveriges största, kändes det som just då i alla fall!
Det var den solningen det! Fort var det gjort.
På med kläderna i ren panik. Fick nästan en panikattack.
Snabbt gick jag ut därifrån.
Fick väl, förhoppningsvis lite färg, då de precis bytt rör, men så värst avslappnande kan jag ju meddela att det inte var!
Dessa getingar o bin! De är överallt såhär års.
Även på bussen får man vara beredd!
Nåväl, får väl "sticka" in till stan i helgen o fortsätta min solning då!=)


Kommentarer
Postat av: Jensi

Livet är tufft! =)

2008-09-05 @ 17:07:24
Postat av: TG

Getingen ville väl ochså ha lite färg och snylta på Din soltid. Kram.

2008-09-05 @ 22:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0