Allt som en söndag kan innebära...

Till att börja med vill jag bara säga till en viss person; "BACKA FÖR IN I HELVETE!"
Trodde vi var överens att lämna varann ifred!?...Men se till o gör det oxå då!!! Låt mig leva mitt liv! Inse att du är helyt fucking maktlös inför det som är jag o mitt liv. O inse att du har INGENTING, ABSOLUT INGENTING med det att göra!Inte nu, inte sen inte NÅNSIN!
Bara lägg ner!

Annars då!?....Trött. Förstår inte hur det kommer sig att jag jämt är så trött numer!? Tar det ju lugnt, äter vitamer, en normal kost, promenerar o så. But still! So tired, so tired! I don´t understand! Men det är väl allt som kommer ikapp en till slut, kanske. Och den psykiska stressen, o julstress på den! Kanske inte konstigt. Och så allt detta mörker! Hur många minuter är det ljust per dag!?....typ 2.
Därför ska jag åka in o få mig lite sol på solana. Såg att dem hade nya rör och ett billigt pris. Passar mig perfekt!
Inte dumt med lite ljusterapi o färg på kinderna samtidgt!

Sen blir det ett varmt mysigt oljebad med hårinpackning o annat spa senare ikväll.
Lyx!

Wilman ska oxå få lite omvårdnad minsann. Lite borst, nagelklipp, o så ska vi gömma godisar. Sånt gillar hon. Förutom nagelklipp, men de får gå ändå. Min lilla "julepumla"!=) För det är hon som gör att livet är värt att leva då allt känns tungt. Och det är hon som får mig att alls stiga upp på morgonen, när det annars inte hade funnits någon mening med gråa dagar som bara går....när allt kommer omkring! Tacksamheten över en liten guldklimp som hon i mitt liv, går inte i ord att beskriva!

Appropå det; tacksamhet.....så har jag kommit fram till det att en tacksamhetslista vore på sin plats.

Har kännts, den senaste tiden, som om jag bara faller längre o längre ner i nåt slags svart hål av destruktivitet, ilska, harm o skit. Typ; "Alla är bara idioter!" Fast så är det ju inte. Det är ju bara jag som tappat tålamod, ödmjukhet och allt det där andra som programmet har att erbjuda. Och kanske, bara kanske(!) vore det inte så dumt med ett litet möte oxå! Vi får väl anse......

Nåväl.... kanske jag ska be om insikten om att alla har egna liv, ska falla på plats för ....en och annan. Men nu ska jag gömma godis med min trollunge. O höra om min lilla Nisse vill följa med på ett sol.

Ha en bra söndag-kväll! O julpynta inte med hårmjäll!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0