Torsdag förmiddag..

Hunden har fått för sig att finanskrisen egentligen heter finansgris o handlar om grisöron.
Så är ju inte fallet.
Katten lubbar järnet runt lägenheten med en tom wetwrap-rulle som Kalle kastade åt henne nyss.
Ingen brist på motion där inte.

Själv pratade jag med min mentor igår och nu är det bestämt, jag pluggar den här kursen på distans.
Ska samtidigt bli skönt. Kanske lättare att fåmtill nån slags balns då.
Mellan skolarbete och min egen tid för rutiner och sånt.

Pratade med min lilla farmor igår oxå.
Hon har fått hemhjälp o rullator.
O så lät hon mycket piggare.
O nu springer du inte o kastar omkull dig på golvet mer! Farmor!
Inte!
Det var superkul o höra att allt var ok med lilla farmodern! Och med farfadern ocå naturligtvis!

Själv håller jag på o kolla om det finns nåt slags hundcafe´här i krokarna,
och är det nu så att det inte gör det!
Jaa, då jäklar i mig!
Snackade med lillasyster i telefonen igår med.
(Även om det kanske låter så, så gör jag faktiskt annat än o pratar i telefonen hela dagarna!)
Men jag o syster började spåna lite smått om framtiden och hur man skulle kunna göra med saker och ting.
Men, men... Tiden får utvisa!

Nu är det iallafall dags för mig att göra mig iordning för denna dagen.
Så tack för mig-en supertrevlig liten tjej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0