Jävla skitnödiga......

Eller hur!?
Vet att jag, o bara jag kan ändra på saker o ting. Men det är inte lätt att vända på steken när de futtiga pengar jag får nu, bara räcker knappt till cig o hundmat. När jag i sjäkva verket skulle vilja bygga upp mina rutiner igen.
Med simningen, lite solning o sånt som jag gjorde förr. Kanske tom. börja träna yoga eller pilates.
Haken är bara den att för att det skulle bli möjligt så måste jag stjäla o snatta för att få pengaflödet att gå runt!
Och med det, följer klientelet och drogerna på köpet! Ond cirkel, alltså.
Så, om någon av dessa "kloka människor" med sina "kloka kommentarer" har något vettigt svar på hur jag hellre ska bära mig åt för att bygga upp ett annat liv med rutiner och nyttiga saker, fram till det är dags att åka på behandling så var så god! Fram med det bara!

O socialen sen..... AAAAaaaAArRRRGgggGGGgh!

Plus "alla dessa" (för det känns som om dem vore 2-3000) mammor o pappor som tjatar om att "jag måste göra nåt" "Hur länge ska det ta?" "Nu har det snart gått ett år" O "Det händer ju inget!" .
Jamen, hjälp mig då. Jag försöker faktiskt. Vet att jag halkar ibland( men skulle jag inte göra det då hade jag ju inte haft nåt problem, eller hur!?) Men jag försöker, som sagt. O det känns som att när jag väl faktiskt försöker, får jag fortfarande bara skit! Ser ni mig alls!? Eller ser ni bara en jävla knarkarjävel?
Märks det inte att jag är hemma mer o i långa perioder? Märks det inte att jag försöker lägga pengar på vettigare saker som kläder, sol o simning, istället för droger? Märks det inte att jag passar varenda jävla soc.tid? Märks det inte att jag ringer alla dem där jobbiga, men viktiga telefonsamtalen o försöker sköta sånt som jag ska?
Och när jag ber om hjälp; att någon (mam el. pap) ska komma o legitimera mig på urinprovtagningen, då är det helt plötsligt jobbigt! Pappa förklarade redan igår att jag ska engagera någon annan vad gäller skjutsar mm.
Medans mamma tydligen har svårt att bestämma sig om hon ska, eller inte ska komma med o legga mig!.......?
Ändå gör hon tamejfaan absolut ingenting om dagarna. Inte ens posten orkar hon gå en trappa ner för att hämta!!!! Handlar gör hon när hon ids, oavsett om det finns mat hemma eller inte!
Vaaa?Dom är ju faan inte klok! Rent jävla dumma i huvudet, båda två!
Må hända att jag pekar med fyra fingrar på mig själv nu, fast det skiter jag i. Är så arg o ledsen att jag bara spricker i tusen bitar. O kom för fan inte laga mig sen! Låt mig bara va! Eller så kanske ni kan välja att öppna ögonen lite. Möta mig halvvägs i detta som kallas verkligheten!

*Gråtfärdig!*


Snart skiter jag fullständigt i det här. Kan lika gärna bo själv i en pappkartong, under en trafikerad bro, nånstans.
I en annan del av världen helst. Kanske nånstans där beroendesjukdomen inte finns. O nånstans där korkade människor är bannlysta. Där bara renhet o sanning finns. Ett vackert ställe, ett sånt som sorgligt nog bara existerar i mina drömmar.

Nää, nu ska jag göra mig klar inför mina illegala affärer! Så skit ner er, ni som sitter o dömer. O alla ni som sitter inne på en himla massa fantasi-lösningar!" Skit ner er o försvinn ur mitt unkna liv!




Öppna lilla ögat, för helvete!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0